miercuri, 13 august 2014

Reteta: Chec pufos cu pudra de roscove


Pentru ca Ramona mi-a admirat checul, (iar eu m-am umflat in pene), am decis ca azi sa va spun cum l-am facut.
Reteta este luata de pe blogul lui Stefy (click AICI), insa am adaptat-o putinel. Fac o paranteza ca merita, va recomand din inima blogul acesta, eu am gasit foarte multe retete pe care le-am realizat cu succes. Checul a fost printre primele (unul cu fructe) si cand am vazut ca mi-a crescut am zis ca nu-i adevarat, mie niciodata nu-mi crestea; si asta pentru ca amestecam faina cu mixerul si nu lingura, insa prin nici o reteta nu mentiona lucrul acesta, asa cum am gasit la Stefy.

Ingrediente:

  • 6 oua
  • 250 gr faina
  • 12 linguri ulei (de care aveti, floarea soarelui, porumb, masline, palmier etc.)
  • 250 gr zahar tos alb sau 150 gr zahar de palmier/zahar brun (atentie! de la zaharul de palmier si de la cel brun iese mai inchis la culoare)
  • 1 lingurita praf de copt
  • pudra de roscove (sau cacao) - cantitatea depinde de cat de colorat vreti sa iasa
  • zahar pudra (optional; pentru ornat)
  • esenta de vanilie
Mod de preparare:

Dati foc la cuptor :))) :)))
Incepeti prin a cantari faina, pe care apoi o cerneti (pentru a o aera si a iesi checul mai pufos). Adaugati praful de copt peste faina si omogenizati.
Intr-un vas maricel (aici se va desfasura intreaga operatiune) se bat albusurile spuma, folosind mixerul. Ideal ar fi atunci cand intoarceti vasul, compozitia sa nu cada, insa eu n-am ajuns la performanta asta niciodata pentru ca mereu fac in viteza reteta :))) ca de altfel tot ce fac :))).
later edit (13.11.2014): intre timp am descoperit apa calda :))) glumesc, altceva am descoperit; daca setati mixerul pe o viteza mai mare decat 1, gen 3 sau 4, albusurile se bat foarte repede si chiar raman bat atunci cand tineti castronul cu fundul in sus, iar checul iese muuuult mai pufos.
Apoi adaugati si zaharul, amestecand tot cu mixerul.
In alt vas amestecati galbenusurile cu uleiul pe care-l puneti treptat, folosindu-va, ati ghicit :))) de mixer (prima viteza).
Puneti galbenusurile cu uleiul peste albusurile batute cu zaharul. Puteti folosi atat lingura, cat si mixerul, insa cu acesta din urma merge treaba mai repede :D.
Renuntati la mixer si treceti la lingura de lemn cu care puneti faina (+praful de copt), in ploaie, amestecand de jos in sus. Stiu, e greu, o sa va doara mana, cu mixerul era mai simplu, insa doar asa iese un chec pufos.
Dupa ce-ati incorporat toata faina, adaugati si esenta de vanilie, depinde cat de aromat il doriti.
Din ingredientele acestea mie imi iese un singur chec daca folosesc o forma mai maricica precum aceea de cozonac sau 2 mai micute, asa cum sunt cele pentru chec. Ungeti o forma (sau 2, dupa caz) cu unt si puneti cam trei sferturi din compozitie. In restul de compozite, adaugati 1-2 linguri de pudra de roscove (sau cacao) apoi "presarati" compozitia astfel rezultata pe deasupra celei din tava.
Totul merge la cuptor, la 140 grade. Timpul nu-l stiu pentru ca verific mereu cu scobitoarea. Atentie, sa nu deschideti cuptorul in primele 15 minute, ca se pleosteste checul. :D

Si acum sa curga pozeleeeeee



Am gasit in niste foldere mai vechi poze cu un chec facut acum vreo 3-4 luni, urmand aceasta reteta, insa fara pudra de roscove si folosind zahar brun. Mi-au iesit doua checuri atunci pentru c-am folosit tavi mai micute, speciale pentru chec. Parca-i mai pufos :))) Oricum, de cate ori am facut, niciodata nu mi-a iesit la fel, desi am folosit aceleasi ingrediente.



Cateva lucruri despre pudra de roscove (sau carob):

- se obtine din pastaile copacului Roscova, copac ce face parte din categoria leguminoaselor, alaturi de soia, fasole, mazare, linte, etc
- are o puritate de 100%. Stiati ca in cacao se pot gasi peri sau fecale de animale? Dezgustator, stiu. 
- contine fier, magneziu, proteina completa, sodiu
- contine mult calciu si putin fosfor, ceea ce duce la o mai buna absorbtie a calciului; in cazul pudrei de cacao lucrurile stau invers, iar pe langa asta cacao mai are si alte substante eliminatoare de calciu, cum ar fi teobramina, cafeina si teofilina
- induce bazicitate in organism, fiind un aliment alcalin si nu stimuleaza aciditatea gastrica; cacaua stimuleaza aciditatea gastrica
- are un nivel antioxidant mare care nu scade odata cu prelucrarea, asa cum se intampla la cacao
- are zaharuri proprii, asemeni celor din fructe si nu necesita indulcitori, pe cand cacaua are un gust nativ amar intens
- are un indice glicemic de 15%, pe cand cacaua are 20%
- poate fi consumata si de catre persoanele cu boli alergice, autoimune, cancer sau astm; cacaua este hiper alergizanta
- contine pectine, care ajuta in cadrul refluxului gastro-esofagian, cacaua in schimb determina aceasta boala
- inhiba dezvoltarea bacteriilor intestinale patogene; cacaua stimuleaza dezvoltarea acestor bacterii
- nu are efect excitant si iritant, cum se intampla in cazul cacao
- ajuta digestia, ajuta in cazul diareei si a balonarii
- scade nivelul colesterolului
- nu da dependenta prin gust; cacao da, prin gustul sau imbunatatit cu indulcitor, dar mai ales prin continutul de serotonina, dopamina, anadamida, feniletilamina si prin stimularea producerii de catre creier a substantelor de tip endorfinic
- nu are pret piperat, datorita costului redus de productie

Voi obisnuiti sa preparati dulciuri in casa? Si ce gatiti bun? :D

Astept comentariile voastre, iar daca incercati reteta aceasta sa-mi spuneti cum vi s-a parut.

V-am pupat. 

6 comentarii:

  1. Hmmm ce poftă! !!!! Arată bestial, îmi place checul ffff mult. Mulțumesc pentru rețetă, o să l încerc și eu. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca-l, nu e greu de facut. Sa-mi spui cum ti-a iesit si daca ti-a placut. :D Eu in week-end fac reteta ta de tort cu portocale. Te pup.

      Ștergere
  2. te astept si la mine pe blog, am o postare cu un tort...a ramas in memoria colectiva la petrecerea de ziua iubitului meu :D
    http://paginidezisinoapte.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Heeeiii!Fac si eu acest chec, cu aceleași ingrediente, dar, in schimb am sa pun putina nuca pisata, sper sa iasă gustos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am gasit reteta pe un blog, l-am mentionat si in postare. Daca e cu nuca, e si mai bine; tot ce e cu nuca, imi place :D Adevarul e ca poti face multe variante plecand de la reteta asta, poti pune intr-o tava rotunda, mai faci si o glazura, adaugi si nuci...o nebunie :)))

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.