joi, 6 septembrie 2012

Unt de cacao cu ulei de jojoba - Now Foods



"Bogat in vitamina E, polifenoli, acid ferulic, flavonoide, untul de cacao este un puternic antioxidant, redutabil remediu impotriva radicalilor liberi. In acelasi timp, untul de cacao stimuleaza producerea de colagen, lupta impotriva imbatranirii pielii si pastreaza elasticitatea si fermitatea tesutului cutanat.
Untul de cacao este cea mai stabila grasime utilizata in industria alimentara si are o durata de valabilitate lunga pastrandu-si intacte calitatile chiar si dupa 4-5 ani, datorita acelorasi substante antioxidante.
In anul 1993 cercetatorii de la Pennsylvania State University au concluzionat in urma unui studiu cu o durata de peste 5 ani ca acidul stearic, principala grasime saturata existenta in untul de cacao, nu ridica nivelul de colesterol din sange, mai exact al LDL-colesterolului (colesterolul “rau”) ci are o influenta benefica asupra nivelului HDL-colesterolului (colesterolul “bun”). Efectul untului de cacao asupra nivelului de colesterol este asemanator celui al vinului rosu. Diferenta este aceea ca, in untul de cacao, substantele antioxidante se gasesc in proportie de 3 ori mai mare dacat in aceeasi cantitate de vin rosu.
De asemenea, continutul ridicat de fenoli al untului de cacao are un efect substantial in reducerea riscurilor asociate bolilor de inima."

"Uleiul de jojoba este structural si chimic similar cu sebumul uman, produs de glandele sebacee ale pielii, deoarece in mare parte sebumul este compus din monoesteri de ceara. In majoritatea cazurilor, monoesterii actioneaza ca substitut pentru sebum, oferind beneficii similare sau chiar superioare pentru sanatate. 
Uleiul de jojoba contine mai multe tipuri de tocoferoli, intalniti in compozitia vitaminii E si a altor tipuri de minerale naturale. Vitamina E este cunoscuta pentru rolul sau pozitiv in mentinerea sanatatii pielii.  
Uleiul de jojoba este un antioxidant care protejeaza ceulele de efectele daunatoare ale radicalilor liberi, care se presupune ca ar putea contribui sau chiar provoaca diferite boli cronice, cum ar fi cancerul. 
Cele mai multe dintre bacterii, inclusiv stafilococul auriu si ciuperca candida albicans, nu se pot reproduce si mor atunci cand vin in contact cu uleiul de jojoba. De fapt, actiunea sa antibacteriana este atat de puternica incat poate fi folosit ca fungicid pentru a controla inmultirea mucegaiului.
Intrucat uleiul de jojoba nu este iritant pentru ochi si nici nu provoaca alergii, il puteti folosi pentru indepartarea machiajului ochilor, dar si pentru indepartarea fondului de ten, fardului de obraz si a rujului.
Uleiul de jojoba hidrateaza scalpul si ajuta la prevenirea matretii sau a altor afectiuni ale scalpului.  
Inainte de a intinde pe barba crema pentru barbierit, se va aplica ulei de jojoba, prin masaj usor, pentru ca barbieritul sa fie mai confortabil. Acest lucru va ajuta inclusiv la prevenirea iritatiilor provocate de lama de ras, iar pielea va fi mai frumoasa si mai moale."

V-am aratat mai sus doar cateva dintre beneficiile untului de cacao si ale uleiului de jojoba. Eu le-am cumparat cu scopul de a-mi prepara singura o lotiune de corp care sa hidrateze si sa elasticizeze pielea. Ceea ce am si facut. Pe langa acestea am mai adaugat ulei de migdale dulci, crema cu galbenele, putin ulei de masline, ulei de cocos (cumparat tot de pe iherb.com) si cate putin din diverse lotiuni de corp (am folosit-o pe cea de la Palmer's, cea de la Cutia verde si una Victoria's Secret; apropo, am auzit ca Victoritza isi deschide magazin si in Uk, poate or livra si in Romania la preturi mai mici :D ).
Produsul pe care l-am cumparat eu de pe iherb (il gasiti AICI) este un amestec natural 100% intre untul de cacao (75%) si uleiul de jojoba (25%) si mi-a placut maxim. Deja l-am terminat, in sensul ca l-am "transformat" in lotiuni de corp. Momentan mai am un recipient de la o masca de par Nivea plin si cutia lui cam trei sferturi. Ma cremuiesc de fiecare data cand imi fac dus, cu foarte putine exceptii, deoarece eu si asa am pielea uscata, iar in perioada asta am nevoie de cat mai multa hidratare, mi-e frica de vergeturi mai rau ca de nastere :))) ;glumesc.
Vine intr-un borcanel din plastic alb, opac, iar sub capac are o folie de protectie din aluminium. Textura lui este cea a unui unt, a trebuit sa-l topesc la microunde pentru a-l putea amesteca cu minunile mai sus mentionate, apoi sa-l bag la frigider pentru a se intari din nou, insa daca doriti il puteti utiliza si ca atare, la contactul cu pielea el se topeste.



Am platit 7,63$ pentru 192 ml, insa cu siguranta gasiti si oferte mai bune, la momentul respectiv aceasta era cea mai avantajoasa optiune (sau cel putin eu pe aceasta am gasit-o). 
N-am bagat borcanelul cu totul in cuptorul cu microunde, ci am pus in altceva, dupa cum se vede si in poza de mai sus si dupa cum scrie si pe eticheta sa.



Imi place si faptul ca cei de la Now Foods nu-si testeaza produsele pe animale. Am inceput sa-i evit pe cei ce-o fac, desi mi-a fost greu sa renunt la L'oreal, dar i-am gasit inlocuitor.

Alte detalii de pe eticheta:



Pentru par eu nu l-am incercat, deoarece si asa am parul gras. 
Nu stiu daca o sa-mi mai cumpar de acum incolo lotiuni de corp din comert, deoarece mi se pare mult mai sigur (si pentru piele si pentru buzunar) sa mi le prepar eu singura acasa. Mai am la dispozitie si stick-ul cu unt de cacao deocamdata, dupa care sigur voi apela din nou la iherb.

Sper ca nu v-am plictisit cu postarea asta lunga si ca ati gasit lucruri utile.

Pupici

P.S. Daca doriti sa comandati pe iberb.com si sa beneficiati de reduceri, puteti folosi urmatorul cod: ZUH967. Pentru cumparaturi mai mari de 40$, veti avea o reducere de 10$, iar daca totalul este mai mic de 40, atunci reducerea este de 5$. Aceste reduceri se aplica doar primei comenzi efectuate.




*În analizarea acestui produs am folosit Cosmetic Ingredient Dictionary , Google.ro şi blogul Pasagerei.

Un comentariu:

Va multumesc pentru comentarii, pupici.