vineri, 13 iunie 2014

Smoothie roz



Am inceput sa beau smoothie-uri in perioada sarcinii; de fapt, atunci a fost prima data cand am auzit de ele. In Belgia e plin de localuri, deschise doar dimineata, de unde iti poti cumpara o astfel de bautura, preparata in fata ochilor tai.
Astfel ca am purces spre cumpararea unui blender, si am ales un Phillips de 600 W. Nu ma intrebati care au fost criteriile de alegere ca mi-e rusine sa vi le spun. Bine, fie, va zic: era atunci in oferta la Carrefour si are optiunea smoothie :))) :))) Ca asa m-am dus eu la cumparat de una bucata blender facator de smoothie: caine (scrisesem cal prima data :)))) ) sur la vanatoare :))) :))))
Si de atunci tot beau smoothie-uri; ba am invatat-o si pe Miruna sa bea. In fiecare dimineata, ii prepar in jur de 200-250 ml din diverse fructe si legume (depinde ce am prin casa). De cele mai multe ori nu-l termina asezata in scaunelul de masa, asa ca-l luam cu noi prin parc; si era Miruna mea (spun "era" pentru ca acum nu mai mergem in parcul respectiv, desi ne-am dori; suntem prea departe de el :( ) vedeta parcului, band din paharelul ei roz cu pai o bautura delicioasa si plina de vitamine (ce-o fi asa ciudat la un smoothie, n-am reusit sa aflu, ca mai toate mamicile se mirau ca, "vai, cum bea ea suc din ala").
Dar sa revenim (energia asta mi se trage de la continutul paharului din poza de mai sus, sa stiti!)



Ingrediente:

- 1 banana mare -> desi nu este recomandata atunci cand doresti sa slabesti, are foarte multe minerale si vitamine, printre care potasiu (regleaza tensiunea si este bun pentru copiii in perioada de crestere), acid folic (foarte bun pentru creier si pentru gravide), magneziu, crom (care taie pofta de dulciuri). Este foarte satioasa si ajuta in durerile de cap (testat);
- o rondea de ananas -> ajuta in detoxifiere;
- sucul unei portocale -> cate proprietati are portocala! vitamina C in primul rand;
- 2 tije de spanac -> (am avut niste spanac proaspat acum ceva timp si am pastrat tijele la congelator pentru smoothie-uri) curata sistemul digestiv, iar din cauza acidului uric pe care-l contine, este contraindicat persoanelor cu litiaze sau pietre renale (like moi, insa il consum cu moderatie, numai crud, in salate sau smoothie-uri);
- 4 tije de marar -> (le pastrez, ca si tijele de spanac, la congelator, pentru smoothie-uri) asta l-am pus ca sa-mi creasca sanii :))) :))) era un zvon demult de tot, ca cica de la tinctura de marar cresc glandele mamare; chiar Andreea Balan afirmase acum multi ani ca ea d-aia si-a schimbat sutienul, adaugand cateva numere, ca mananca marar mult :))) evident, glumesc, nu d-aia l-am adaugat, ci pentru ca are si el neste vitamine;
- fructe de padure -> aveam un mix cumparat pentru Miruna, insa ei nu-i plac coacazele si murele si cineva tre' sa le foloseasca :P
- putina apa -> pentru fluiditate

A fost foarte bun. Racoritor, datorita fructelor de padure congelate si aromat de la marar. 
Acuma multi spun ca cica smoothie-urile astea tin de foame si ca pot inlocui un mic dejun. Eu pot sa va spun ca atunci cand mananc fructe, fie ele intregi sau facute suc/smoothie, la scurt timp mi se face o foameeeeeee. Asa ca va las acum, ma duc sa vad ce pot ingurgita, mai light asa, ca daca tot am baut smoothie, acuma parca nu merge sa bag o ceafa de porc la gratar cu cartofi prajiti si salata de varza (imi ploua in gura oricum :))) ). Nu, nu, o sa mananc altceva, altfel stric tot feng shui-ul zilei :))).

Serios vorbind, voi beti smoothie? Cum il preparati? Imi puteti lasa comentarii, imi place sa aflu si gusturile altora, ma inspir din ele.

V-am pupat.

2 comentarii:

  1. Eu beau smoothie in fiecare zi - e micul meu dejun. In general combin frunze verzi slab aromate (spanac, salata, sfecla rosie, frunze de gulie, frunze de ridichi, stevie, loboda, broccoli) cu fructe, si uneori si cu niste seminte de in macinate. Pentru o aroma deosebita mai adaug uneori frunze de menta (merg perfect cu banana si fructe de padure).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmmmm, ce delicios suna! Uite ca aveam si eu seminte de in, trebuia sa pun. Daaa, menta mai adaug si eu, insa ieri n-am avut :(
      Multumesc pentru vizita si pentru comentariu. Te pup.

      Ștergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.